Calon Ratu Cantik Ini Dulunya Lelaki,ne fotonya

Dani St James, 21, memenuhi semua keperluan sebagai calon ratu kecantikan. Tapi siapa mengira kalau perempuan dari Barry, South Wales itu dulunya seorang laki-laki.

Kini Dani yang dulu bernama Daniel St James tengah bersaing dengan 18 konstentan lain untuk dinobatkan sebagai Miss Diamond Queen 2013 pada Sabtu besok di London.

Seperti dilansir dari dailymail, Dani baru tiga tahun yang lalu membuat keputusan untuk meninggalkan kehidupannya sebagai laki-laki untuk menjadi wanita atau transgender. Namun sudah sejak kecil, Dani tak menyukai hal-hal yang berbau maskulin, sebaliknya ia lebih suka yang bersifat feminim.



"Bagi saya peralihan kepada seorang wanita adalah proses beransur-ansur, saya dibesarkan bermain dengan mainan gadis-gadis, aku mula memakai make-up ketika saya berusia 11 tahun dan saya memberitahu orang tua saya, bahawa saya gay ketika aku punya pacar pertama saya ketika berusia 12 , "kata Dani yang berprofesi sebagai pengurus di kelab malam di Camden.


"Ketika saya berumur tiga tahun, ibu saya membelikan saya kereta dorong bayi, saya selalu akan menyukai mainan gadis-gadis dan aku tidak pernah tertarik pada sukan. Action Man atau sesuatu seperti itu, tidak pernah seolah-olah alami bagi saya," katanya.

"Saya fikir pertama kalinya aku menyedari bahawa aku berbeza dari anak-anak lain adalah ketika saya berusia kira-kira lapan tahun," ujarnya.

Dia berkisah, saat itu dirinya pernah diundang ke ulang tahun teman lelakinya, sementara kawan-kawannya menghabiskan masa dengan bermain bola, Daniel hanya bermain dengan anjingnya.


Hingga akhirnya saat usia 18 dan pindah ke Ibiza, dia menemui doktor yang menetapkan dirinya hormon wanita. Kemudian ia merubah namanya dari Daniel menjadi Dani dan menjalani hidup barunya sebagai perempuan.

0 comments:

Posting Komentar